środa, 31 lipca 2013

Nowe nabytki

Wędrowałam sobie w piątek przez Galerię Krakowską z autobusu na busa, z bolesną świadomością, że jeszcze sporo drogi przede mną, gdy moim oczom ukazał się kuszący napis "25% rabatu na cały asortyment". Kuszący ten napis zdobił... księgarnię Matras. Moją umęczoną twarz rozjaśnił promienny uśmiech. Nie miałam czasu tam zajrzeć, ale już wiedziałam, że kiedy w niedzielę będę podążać w dokładnie przeciwnym kierunku, plując sobie w brodę, że już dawno powinnam zrobić prawo jazdy, zajrzę tam na pewno. Co prawa mamy już koniec miesiąca i kasy brak... ale tak jak pomyślałam tak zrobiłam. Moim głównym celem była książka Moniki Jurczyk (znanej bardziej jako OSA) pt. "Bądź boska. Osobista stylistka radzi". Stara już jestem, ale ciągle nie potrafię się ubrać jak Pan Bóg przykazał i ciągle naiwnie wierzę, że mi się to, znaczy opanowanie tej sztuki uda. Po dłuższym grzebaniu na półkach udało mi się ją znaleźć. Przyznaję, że dwa regały opisane jako poradniki i umieszczone w dwóch różnych miejscach księgarni są mało praktyczne, szczególnie kiedy ciągnę się ciężką walizkę. Miałam już co chciałam, ale uznałam, że grzechem nie skorzystać z promocji i nie kupić czegoś jeszcze. Zgodnie z zapowiedzią ogłoszoną w recenzji "Bractwa Czystej Krwi" nabyłam więc czwarty tom sagi "Miecz Prawdy" Terry'ego Goodkinda pt. "Świątynia Wichrów". Zostało jeszcze osiem :). Żeby zachować proporcje pomiędzy rozrywką a strawą intelektualną do kompletu dorzuciłam jeszcze nowiutką książkę Franka Close'a z mojej ukochanej serii "Na scieżkach nauki" pt. "Zagadka nieskończoności. Kwantowa teoria pola. Na tropach porządku Wszechświata". Książki z tej
tematyki robią się coraz bardziej skomplikowane, coraz ciężej je czytać, ale ja i tak je uwielbiam. Chciałabym mieć wszystkie. Jestem bardzo zadowolona z zakupów. Zamiast prawie 140 złotych zapłaciłam około 100. W rezultacie książka pani Jurczyk wyszła mnie za darmo. Centuś krakowski jest zadowolony. Chociaż chętnie kupiłabym jeszcze więcej ale niestety budżet i półka na książki nie są z gumy, nie rozciągną się. :)


2 komentarze:

  1. Z wielką przyjemnością zaczęłam tu zaglądać i czytać recenzje. Ciekawa jestem recenzji "Zagadek nieskończoności" i innych. W końcu "czytanie to najpiękniejsze co ludzkość wymyśliła". Pozdrawiam wakacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za miłe słowa. Mam nadzieję, że to znajomość na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń